Ubuntu poskytuje bezpečný a snadno přístupný systém pro německé piloty

Zvýšená bezpečnost, vynikající podpora a snížená časová náročnost - Ubuntu je optimální volba pro německou leteckou společnost Contact Air GmbH

Pozadí

Contact Air je regionální letecká společnost pracující výhradně pro německou leteckou společnost Lufthansa.
Jejich flotila se 13ti turbovrtulovými letadly, se kterými létá kolem 120ti pilotů, běží díky používání notebooků k výpočtům výkonu, protokolování, školení, dokumentaci a komunikaci.

Problém

Na začátku roku 2006 Contact Air potřebovala zlepšit všech 120 notebooků a najít Linuxovu distribuci, která by podpořila jejich nový hardware. Údaje předložené pilotům jsou kritické z hlediska bezpečnosti a zvolený systém musel prokázat a doložit leteckým úřadům, že je certifikovatelný pro použití v letadle.

"Proprietární operační systémy neposkytují stejnou integritu a bezpečnost jako Linux, takže jsme věděli, že musíme zůstat na Linuxu. Nicméně operační systém Linux, který jsme používali, nepracoval s novými notebooky. Navíc nám vždy připadaly příliš velké, příliš pomalé a nerozlišovaly mezi serverem a potřebami klienta." říká Jens Technau, Software Developer v Contact Air.

Řešení

Jens rozhodl nainstalovat Ubuntu do všech 120ti notebooků. Jens pokračuje: "Nový hardware (Dell Latitude 420) zcela podporuje Ubuntu, který „jen pracuje“ tehdy, když ostatní operační systémy Linuxu se ani nedokázaly odlepit od země."

K závěru Jens řekl: "Uživatelské zkušenosti jsou nezbytné a Ubuntu pomohlo vyřešit uživatelskou přívětivost ve srovnání s proprietárním softwarem, na který si naši piloti často stěžovali.
Ubuntu nás zachránilo, abychom nemuseli hodit ručník do ringu a používat místo Linuxu proprietární software. Vynikající podpora hardwaru a rychlý start Ubuntu nás nakonec vedly k rozhodnutí zůstat s Linuxem."

Výsledky

Piloti v Contact Air používají Ubuntu od začátku roku 2006. Poskytl jim velkou, stabilní a bezpečnou platformu, která jim umožňuje práci v rámci bezpapírového prostředí kokpitu.
Piloti používají G3/UMTS ve svých hotelových pokojích pro připojení k síti a provádějí výpočty výkonu před vzletem. Existuje mnoho tisíc létacích map uložených na noteboocích a ty jsou aktualizovány z centrálního serveru pokaždé, když se pilot přihlásí k systému pomocí WLAN.

Google+